İlk tren iltisak hattını geçti !

412 bin ton taşıma kapasiteli ve ülkemize 400 bin metrekare lojistik alan sağlayacak olan Kars Lojistik Merkezine bereketin müjdecisi ilk tren geldi.

İlk tren iltisak hattını geçti !
24 Haziran 2020 - 09:22 - Güncelleme: 24 Haziran 2020 - 09:30
 

19 ayrı hat üzerinde, 400 bin metrekarelik bir alanda 80 bin metrekarelik konteynır stok sahası bulunan, ilk etapta 500 kişiye istihdam sağlayacak, 7 kilometrelik demiryolu bağlantısıyla Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolu hattına bağlanacak Kars Lojistik Merkezi 2020 yılının sonunda hizmete açılması öngörülüyor.

65. Dönem Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Kars Milletvekili Ahmet Arslan, Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Başkanı Kars Milletvekili Prof. Dr. Yunus Kılıç, Kars Valisi Türker Öksüz, AK Parti Kars İl Başkanı Adem Çalkın ve yetkililer Kars Tren Garından hareket eden trenle iltisak hattını üzerinden Kars Lojistik Merkezine geldi. Tren içerisinde Arslan yolculara telsizle seslenerek hayırlı yolculuklar diledi.

Kars Lojistik Merkezine gelen ilk trenden inen Arslan, kendisini görüntüleyen gazetecilere bu fotoğrafın sıradan bir fotoğraf olmadığını, bu fotoğrafın tarihi bir fotoğraf olduğunu söyledi.

Lojistik Merkezinde yetkililerden brifing alan Arslan, Kılıç ve Öksüz, çalışmaları yerinde inceledi.

Vatandaşların Lojistik Merkezinin hep başka yere gittiğini, buraya yapılmayacağını geçmişte sürekli kullandığını anımsatan Tarım, Orman ve Köyişleri Komisyonu Başkanı Kars Milletvekili Prof. Dr. Yunus Kılıç, “Yolu gösterdik, altyapı çalışmasını gösterdik, buna bile inanmadılar, “oyalıyorlar” dediler. Milyonlarca yatırım yapıldı ama kötü niyetli olan bazı vatandaşlar anlamamazlıkta direndiler. Ama bugün Paşaçayır’da bir tren gördüler. İşte o yıllardır yapılan yatırım, emek bugün içindi. Şükürler olsun bugün ilk defa bu trende Lojistik Merkezimize gelmenin gururunu, onurunu hep beraber yaşadık.” dedi.

Nasrettin Hoca’nın bir hikayesini anlatan Kılıç, “Nasrettin Hoca’ya sormuşlar, Dünyanın ortası neresi? diye, Nasrettin Hoca; “Ahan bura, eğer inanmayan varsa ölçsün, biçsin, gelsin söylesin” demiş. Evet Kars, Türkiye’nin ortasında, ticaretin merkezinde, her tarafa geçmek isteyenlerin, dünyanın bütün eksenini görmek isteyenler buradan geçmek zorunda. Bizde ulaşım ve yük taşımacılığı açısından bunu avantajlı bir hale çevirmemiz gerekiyordu.” ifadesini kullandı.

Kars Valisi Türker Öksüz, “Lojistik Merkezimize ilk defa bir tren vagonuyla girmiş olduk. Buradaki iltisak hattını da böylece ilk kullanan kişiler olarak çok mutlu olduğumuzu belirtmek isterim. Kars Lojistik Merkeziyle birlikte Kars, Türkiye’nin önemli taşımacılık merkezlerinden biri haline geliyor. Bu merkez ülkemize 412 bin ton taşıma kapasitesi ve 400 bin metrekare lojistik alan kazandıracak. 150 milyon liralık bir yatırımdan söz ediyoruz, bu Kars için önemli bir yatırım tutarıdır, ekonomimize çok büyük bir katkıdır.” diye konuştu.

65. Dönem Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Kars Milletvekili Ahmet Arslan, “Kars Lojistik Merkezi’nin 1. etabının artık bitme aşamasına gelmiş olması ve bugün buraya ilk defa bir trenin girmiş olması Kars için önemli bir gün. Bu fotoğrafa bakanlar için çok sıradan bir fotoğraf olabilir, Kars ekibi bir trenin önünde durmuşlar bir fotoğraf vermişler. Çok sıradan bir fotoğraf. Ama fotoğrafın anlamına baktığınız zaman gerçekten tarihi bir fotoğraf, o tarih ki Kars Lojistik Merkeziyle birlikte Türkiye’nin lojistiğine, ekonomisine, gelişmesine katkı sağlayacak. Kars’ın da ekonomisinin, ticaretinin, sanayisinin gelişmesi anlamına geliyor. Bir başka açıdan, o tren bir bereketin müjdecisiydi, o trenle birlikte gelmenin gururunu, onurumu ve mutluluğunu yaşadık.” şeklinde konuştu.

Türkiye’nin alelade, sıradan taşımacılıktan lojistiğe geçişi öğrendiğini kaydeden Arslan, “Lojistik taşımacısıyla, üretimiyle, hammaddesiyle, mamul maddesiyle bir bütün. Bu bütünü birlikte değerlendirmenin taşıma yöntemi. İşte Türkiye sıradan taşımacılıktan lojistik taşımacılığa geçince de, lojistik master planı çerçevesinde Türkiye’nin birçok yerinde benzer lojistik merkezlerini planladı ve bu da onlardan biri ve inşallah o büyük fotoğrafın bir parçası olarak lojistik merkezimiz çok daha anlamlı olacak.” dedi.

Arslan, Kars Lojistik Merkezinin diğer lojistik merkezlerden farklı bir özelliğinin burada gümrükleme işleminin yapılabilecek olması olduğu da sözlerine ekleyerek, “Bitme aşamasına gelen 1. etabın ardından inşallah 2. etabı da kısa sürede devreye sokacağız.” ifadesini kullandı.

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı üzerinden pandemi sürecinde 138 bin yük taşındığı ifade eden Arslan konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Türkiye’nin yüklerinin uzak doğuya Orta Asya'ya gitmesini sağladı oradaki yüklerinde buraya gelmesini sağladı elbette ki biz Bakü-Tiflis-Kars demir yolu projesinin faydalarının ve öneminin farkındaydık ama pandemi sürecinde görüldük ki özelliklede İran sınır kapıları kapatılınca ticaretin durmaması çok önemli. Ekonominin çarklarının dönmesi gereken bir dönemde sınır kapılarının kapatılması Bakü-Tiflis-Kars Demir yolunun sisteminin içine girmesiyle bir sıkıntı yaratmadı, tam tersine sadece bu salgın döneminde 138 bin ton yük taşındı. Açıldığı günden bugüne 580 bin ton yük taşınmış lojistik merkezleriyle gelişen sistemlerle önümüzdeki dönemlerde milyonları konuşacağız. Bu lojistik merkezinin aynı zamanda imalatlarının yapıldığı ham maddenin mamul madde haline getirildiği bir birinden ayrıldığı ihraç edilebilecek aşamaya gelmesi bu projenin ikinci etabıyla mümkün olacak. Lojistik merkez 400 bin metre kare alan üzerine kuruldu, yılda 412 bin ton yük işleyecek, 80 bin metrekare konteyner elleçleme sahası olan, yine 60 bin bin metrekare konteyner stok sahası olan bir lojistik merkezinden bahsediyoruz. Bulunduğumuz yerde 18 ayrı hat var toplam 20 buçuk kilometre Kars Lojistik Merkezi, ülkemizdeki bütün lojistik merkezlerinden en büyük farkı demir yolunun içine kadar gelmiş olması, aynı zamanda hem Avrupa standardı dediğimiz bin 435 milimetre ray açıklığı olan trenleri ağırlaya bilmesi hem eski Sovyetler Birliğinden kalma Orta Asyalardaki bütün ülkelerin standardı bin 520 milimetre ray açıklığı o standartlardaki trenlere de hizmet edebilir olması. Yani hem Çin'den, Kazakistan'dan, Rusya'dan, Türkmenistan'dan, Özbekistan'dan, Kırgızistan'dan, Azerbaycan'dan, Gürcistan'dan gelen bir tren buraya kadar gelebilecek burada yük aktarımları ve Avrupa sistemlerine giden trenlere yükler aktarılabilecek bu da çok önemli bir olay.”

Konuşmaların ardından, Arslan, Kılıç ve Öksüz, TCDD personelleri, Lojistik Merkez çalışanları ve basın mensuplarıyla hatıra fotoğrafı çektirdi.
 

şutbetsekabetmariobetdinamobetBetparkyuubetmarsbahismeritkingholiganbetcasibomjojobet2024beonbet1xbetbetciomobilbahisbetturkeyPiabetvdcasino twitterbetebetbetist twitterbetonbet twitterimajbetonwinpusulabetmostbet