Emniyet Müdürlüğü Kars'ta tuzlama ve küreme çalışmasının önemine değindi
Kars İl Emniyet Müdürlüğü yetkilileri, kış mevsiminde buzlanmanın önüne geçilmek için tuzlama ve küreme çalışmasının önemine değindi.
16 Kasım 2024 - 15:34
Vali Ziya Polat başkanlığında Valilik Gazi Toplantı Salonu'nda gerçekleştirilen "Kış Trafik Tedbirleri Toplantısı"nda İl Emniyet Müdürlüğü yetkilileri, yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini dile getirdi.
Kış mevsiminde buzlanmanın önüne geçilmek için tuzlama ve küreme çalışmasının önemine değinen yetkilinin gerçekleştirdiği sunum şöyle;
KONU
İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün talimatı ile kış mevsiminde oluşan aşırı yağmur, sis, kar, tipi, buzlanma gibi nedenlerle sürücülerin görüş mesafesinin azaldığı, taşıtların fren ve durma mesafesinin arttığı, taşıt kullanma ve seyahat konforunun bozulduğu ve trafik güvenliğinin olumsuz yönde etkilendiği, bu nedenle karayolu ulaşımında vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğinin korunması ile huzur ve güven içerisinde seyahat etmelerinin sağlanmasıdır.
AMAÇ
Kış mevsiminde trafiği olumsuz yönde etkileyen hava ve yol koşularından yol kullanıcısı vatandaşlarımızın etkilenmesini önlemek, can ve mal güvenliklerini korumak, huzur ve güven içerisinde seyahat edebilmelerini sağlamaktır.
KAPSAM
Bu talimat, karayollarının yapım, bakım, trafiğin denetimi, sağlık hizmetleri ile afet ve acil durumlarda kamu adına hareket edecek sorumlu tüm kurum ve kuruluşlar ile gerektiğinde görevlendirme yapılacak diğer kuruluşları da kapsar.
İL MERKEZİ POLİS SORUMLULUK GÜZERGAHIMIZDA KIŞ MEVSİMİNDE SORUN YAŞANAN BÖLGELER
İlimiz Merkezinde yoğun kar yağışı olduğu zamanlarda, Mihralibey Köprüsü üzerinde araçların kayarak yolu kapattığı, trafik kazalarının meydana geldiği, rampa çıkan araçların ise patinaj yapmak suretiyle yolda kaldığı, trafik kazalarının meydana geldiği bilinmektedir.
Ana arterlerden olan, GAMP Caddesi- Faikbey Caddesi Kavşağı, Haydar Aliyev Caddesi-Şehit Yusufbey Cadde Kavşağı, Hukukçular Kavşağı başta olmak üzere bir çok kavşakta kar ve buzlanma nedeniyle, araçların durmada ve kalkışlarda zorlandığı, bunun da trafik akımını yavaşlattığı ve yol kullanıcılarının güvenliklerini olumsuz yönde etkilediği, daha önceki yıllarda sıkça rastlanan durumlardır.
Yine ana arterlerimizden olan GAMP Caddesinin Karadağ Caddesi kesişiminde ve Atatürk Caddesinin Karadağ Caddesi kesişimi ile Haydar Aliyev Caddesinin Karadağ Caddesi kesişiminde bulunan noktaların tepe (yokuş) alanları olmasından kaynaklı gerekli kar küreme ve tuzlama çalışması yapılmaması durumunda araçların bu güzergahlardan geçmekte zorlandıkları ve trafik kazalarının meydana geldiği bilinmektedir.
Ayrıca trafik sinyalizasyon sistemlerinin ve 4’lü kavşak olarak tabir edilen kavşak türü kesimlerinde tuzlama çalışması olmaması durumunda trafik kazaları meydana gelmektedir. Yine dur kalk olan ışıklı kavşaklarımızda tuzlama ve küreme çalışması olmama durumunda araçların patinaj çekmesinden kaynaklı trafik akımında sorunlar oluşmaktadır.
ŞEHİRLERARASI POLİS SORUMLULUK GÜZERGAHIMIZDA KIŞ MEVSİMİNDE SORUN YAŞANAN BÖLGELER
Toplam sorumluluk alanımız 344,25 kilometreden oluşmaktadır.
Ana güzergahımız olan 79,5 kilometrelik Kars-Iğdır istikametinin (D070-01) 72,5 kilometresi bölünmüş yol (Kars-Digor arası), 7 kilometresi ise iki yönlü (Digor-Tuzluca arası) yoldan oluşmaktadır.
Ardahan il sınırı Sakaltutan Mevkiinden başlayıp Horosan İlçe sınırına kadar devam eden güzergahımız (D965-02, D965-03, D957-01, D.80-02) toplam 138,75 kilometreden oluşmaktadır.
Kars-Iğdır Yolu: Toplam uzunluk 79,5 km
Hanlar Geçidi (2286 m) ile Dağpınar Mevkii
Digor İlçesi 15-40. Km arası (25 km)
KARS-IĞDIR DEVLET KARAYOLU: Muhtemel yol kapanması durumunda Iğdır istikametine Digor Polis Lojmanlarından kapama yapılarak Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü binası ile Digor Yolu Polis Lojmanları arasında kalan kısım araç depolama olanı olarak kullanılacaktır. Kars istikametine araç gönderilmemesi için Iğdır Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ile irtibat kurulacaktır.
KAĞIZMAN-IĞDIR DEVLET KARAYOLU: Muhtemel yol kapanması durumunda Iğdır İstikameti Akçay Jandarma Karakol Komutanlığı önü, Karakurt istikameti Kağızman Bölge Trafik Denetleme İstasyon Amirliği önü Kars istikameti Bayam Mevkiinden kapama noktası oluşturularak depolama yapılacaktır.
Kars-Erzurum Yolu: Kars il merkezinden başlayarak Erzurum ili sınırına kadar toplam uzunluk 93 Km’dir.
Sarıkamış Merkez sınırda bulunan Mescitli Rampası, yolun yapısı ve rakımı nedeniyle yoğun kar yağışı olan bölgelerin başında gelmektedir. Yeni açılan viyadüklerde de buzlanma olabilmektedir. (Viyadükler ve Bağlantı Yolu-5,7 km)
Bu bölgede Karayolları ekipleri ile koordineli olarak yolun küreme ve tuzlama çalışmaları esnasında araçların uygun alanlara depolanmaları sağlanmaktadır.
KARS-ERZURUM DEVLET KARAYOLU: Muhtemel yol kapanması durumunda Sarıkamış Bölge Trafik Denetleme İstasyon Amirliği sorumluluk alanında kalan Erzurum istikameti Şehitlik Anıtı ile Hamamlı Kavşağı arasında kalan yol araç depolama alanı olarak kullanılacaktır. Erzurum-Kars istikametine Erzurum Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü Horasan Bölge Trafik Denetleme İstasyon Amirliği ile irtibat kurularak Kars istikametine araç gönderilmemesi sağlanacaktır.
Kars-Ardahan ve Göle Yolu: Kars Merkezden başlayıp, Ardahan ili sınırına kadar D 965-02 ve D 965-03 yolları toplam merkezden 48 km ve Göle ilçesi D 060-05 yolu 26 km
Sakaltutan Mevkii - Susuz Şelaleler Mevkii - Boğatepe Mevkii
KARS-ARDAHAN DEVLET KARAYOLU: Muhtemel yol kapanması durumunda Ardahan istikametine Can Fırat Petrol önünden kapama yapılarak Otogar Kavşağı ile Can Fırat Petrol arasında kalan kısım araç depolama alanı olarak kullanılacaktır. Ardahan-Kars istikametine Ardahan Bölge Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ile irtibat kurularak Kars istikametine araç gönderilmemesi sağlanacaktır.
SORUN YAŞANMASINA NEDEN OLAN BAŞLICA FAKTÖRLER
Kar yağışı ile birlikte oluşan buzlanma ve yol zemininde kar birikmesi.
Özellikle çekici türü araçların makaslama yaparak yolu trafiğe kapatması.
Bazı araçların kış şartlarına uygun kar tipi lastik ve gerektiğinde zincir takmamaları.
Yol açma, temizleme ve tuzlama çalışmalarında yaşanan aksamalar ve gecikmeler.
Kar küreme çalışmaları sonrası kar birikintilerinin karayolu ile kaldırım arasında doğal set oluşturduğu, özellikle şehir merkezinde cadde kenarına araç park etmede güçlük yaşandığı, bu nedenle araç sürücülerinin araçlarını karayolu üzerine park ettiğinden trafik akımını olumsuz etkilediği.
Sıkıntı yaşanan bölgelerde yolda kalan araçların çekilmesi işlemi ile ilgili ilimizdeki büyük çekici ve vinçlerin olay mahallinde hazır edilememesi ya da hiç bulunmaması.
Araç çekme ve kurtarma işlemleri özel işletmeler tarafından verilmekte olup kamu kurum ve kuruluşlarına ait çekici bulunmaması nedeniyle zaman zaman aksamaların yaşandığı.
TRAFİK BİRİMLERİNCE ALINACAK TEDBİRLER
Çeşitli nedenlerle karayollarında kapanma veya trafik akışının yoğunlaşması durumlarında alternatif güzergâhların durumu hakkında bilgi alındıktan sonra ilgili il ve ilçelere bilgi verilmesi, daha sonra trafik akışının alternatif yollara yönlendirilmesi,
Sisli olan veya zincir takılması gereken kesimlere gelinmeden önce, trafik ekiplerimizce taşıt sürücüleri bizzat durdurularak veya megafonla, araçlar arasındaki takip mesafelerini artırmaları, mecbur kalmadıkça sollama yapmamaları, yavaş ve dikkatli seyir etmeleri, ayrıca gündüzleri yakını gösteren ışıkları yakmaları hususlarında uyarılması,
Hava ve yol durumuna göre belirlenecek noktalarda araç sürücülerine zincir taktırılması, sonradan zincirlerini söken araç sürücülerinin zincirsiz seyrine müsaade edilmemesi, araçlarda gerekli donanımların bulunup bulunmadığının kontrol edilmesi, herhangi bir noktada yolun kapanması durumunda, il ve ilçe merkezlerinden kapanan nokta istikametine trafik akımının verilmemesi,
Güzergâh üzerinde ve terminallerde yapılan trafik kontrollerinde araçlarda teknik yönden bir aksaklığın bulunup bulunmadığı, özellikle aşınmış lastik ile kış lastiği kullanılıp kullanılmadığı ve ışık donanımlarının faal olup olmadığının kontrol edilmesi, mevsim şartlarına göre gerekli teçhizat ve donanımı olmayan araçların çıkışına izin verilmemesi,
Şehir içi ana güzergâhlarda kriz zamanlarında yol açma çalışmalarının yürütülebilmesi için araçların park yapmalarının önlenmesi, karayolu üzerindeki depolama alanlarının yeterli olmaması durumunda oluşan şartlara uygun olarak belirlenen ilave sığınma ve depolama alanlarına yönlendirilmesi,
Ticari araç kullanan sürücüler üzerinde duyarlı bulunulması, yük ve yolcu taşımacılığı kontrollerine ağırlık verilerek uykusuz ve yorgun araç kullanımı ile süre dışı araç kullanımı konularında hassasiyet gösterilmesi (takoğraf denetimi),
Aynı güzergâh üzerinde olup da birden fazla ilin sorumluluk güzergâhı ve geçitlerinde yoğun kar yağışı, buzlanma, çığ ve heyelan olması durumunda iller arasında koordinasyonun sağlanması, bu güzergâhlar gidişe elverişli oluncaya kadar araçların uygun yerlerde bekletilmesi, bu süre içerisinde terminallerden çıkış yapacak otobüslere izin verilmemesi (depolama),
Okulların olduğu bölgelerde denetim faaliyetlerinin artırılması ve okul önlerinin trafiğe açık bulundurulması, özel öğrenci servis taşımacılığı ve taşımalı eğitim kapsamındaki nakillerde kullanılan araçların hizmeti aksatmayacak şekilde denetlenmesi,
DİĞER KAMU KURUM VE KURULUŞLARINCA ALINMASI GEREKEN TEDBİRLER
Tuzlama ve kar temizliği çalışmalarının yoldan sorumlu kuruluşlarca zamanında ve etkin yapılması gerekmektedir. (Karayolları 18.Bölge Müdürlüğü ve Kars Belediye Başkanlığı)
Gerektiğinde vatandaşlar tarafından kullanılmak üzere şehrin önem ve öncelik arz eden noktalarına tuz varillerinin konulması gerekmektedir.
Halkın yoğun olarak kullandığı GAMP Caddesi, Faikbey Caddesi, İnönü Caddesi, Atatürk Caddesi, Haydar Aliyev Caddesi, Ali Gaffar Okkan Bulvarı, Cumhuriyet Caddesi, İsmail Aytemiz Bulvarı ve özellikle kar yağışı sonrası oluşan buzlanma sebebiyle sık sık sorun yaşanan Mihralibey köprü iniş ve çıkışlarında gecikmeksizin ivedi şekilde tuzlama ve küreme çalışmalarının yapılması, imkan dahilinde nöbetçi ekiplerin seyir halinde bu güzergahlarda faaliyet yürütmesi gerekmektedir.
Çekici hizmetlerinin verilmesinde Kars Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanlığının daha etkin görev alması gerekmektedir.
Kars Belediye Başkanlığınca yapılacak olan kar temizliği ve tuzlama çalışmaları esnasında kar birikintilerinin bekletilmeksizin karayolu üzerinden iş makinaları vasıtasıyla kaldırılması gerekmektedir.
Karayolları 18. Bölge Müdürlüğü tarafından sorumlu olduğu yollarda banket kısımlarının, Kars Belediye Başkanlığı tarafından ise şehir merkezindeki kaldırımların temizlenmesi, buzlanmaya izin verilmemesi gerekmektedir. Kaldırımların buzlu olması ve temizlenmesinin gecikmesi sebebiyle yayaların karayolu ağını kullandığı tespit edilmiş, bu durumun trafik akışını olumsuz etkilendiği, ayrıca can ve mal güvenliği açısından tehlike arz ettiği anlaşılmıştır.
112 Acil Sağlık hizmetlerinin aksatılmaması, meydana gelebilecek kazalarda ivedi şekilde müdahale edilebilmesi için gerekli personel ve araç planlamasının yapılması, aksaklığa mahal verilmemesi gerekmektedir.
AFAD ve Kızılay tarafından karayolları üzerinde olağanüstü bir kapanma durumu olması durumunda kolluk kuvvetlerince araçların depolama yapılmak suretiyle araçların bekletildiği noktalarda vatandaşların barınma, yiyecek ve içecek ihtiyaçlarının karşılanması, devletin vatandaşın yanında olduğunun hissettirilmesi gerekmektedir.
Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan tüm personele kendi kurumlarınca trafik kazalarında ilk yardım eğitimi gibi konularda seminer düzenlenmesi, çalışan tüm personelin sivil araçlarında kış lastiği kullanılmasına yönelik bilinç oluşturulması,
2024-2025 kış sezonunda alınacak tedbirlerle alakalı oluşturulan kış tedbirleri WhatsApp grubunda bulunan paydaş kuruluşlarca gecikmeksizin gerekli bilgi akışının sağlanması,
Kars Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanlığınca üyelerine 1 Aralık – 1 Nisan tarihleri arasında istisnasız tüm ticari araçlara kış lastiği takma zorunluluğu ile alakalı bilgilendirme ve tebliğin yapılması,
09:50
FACEBOOK YORUMLAR